728×90 – glava
728×90 – glava

Otroški parlament v Lenartu

otroski-parlamentOtroški parlamenti so program vzgoje otrok in mladostnikov za demokracijo. Kot oblike demokratičnega dialoga se izvajajo v vseh šolah po Sloveniji, nadgradijo se s parlamenti na občinski in regionalni ravni in se zaključijo na nacionalnem otroškem parlamentu. Projekt v Sloveniji izvajamo že od leta 1990 in pomeni eno od izvirnih oblik spodbujanja otrok k izražanju lastnih mnenj o vprašanjih, ki jih po demokratičnem postopku izberejo sami. V tem šolskem letu učenci razmišljajo na temo odraščanja. Mi smo o tem govorili z Urbanom Kolerjem, osmošolcem iz OŠ Lenart in devetošolcema Jurijem Rajhom iz OŠ Cerkvenjak ter Alenom KraNVoglom iz OŠ Sv. Trojica. Vsi trije so se najbolj izkazali na medobčinskem otroškem parlamentu, ki je minulo sredo zasedal v Lenartu.
http://www.rsg.si/mp3/2013/novice/februar/OTROSKI PARL 1 (1-MAR).mp3
Katere pa so tiste težave, s katerimi se mladostniki soočajo na poti odraščanja?
http://www.rsg.si/mp3/2013/novice/februar/OTROSKI PARL 2 (1-MAR).mp3
Obdobje odraščanja pa žal za vse otroke ni najlepši čas v njihovem življenju. Kdo so pa ljudje, ki jim v stiski najbolj stojijo ob strani, komu zaupajo svoje težave?
http://www.rsg.si/mp3/2013/novice/februar/OTROSKI PARL 3 (1-MAR).mp3
Otroški parlament deluje v obliki zasedanj, ki omogočijo sodelovanje vsem osnovnošolcem. Zasedanja potekajo v osnovnih šolah v razrednih skupnostih in na ŠOLSKEM PARLAMENTU. V vsaki šoli učenci izberejo delegacijo za občinski otroški parlament. Na občinskem otroškem parlamentu pa zberejo delegacijo za regijski otroški parlament, kjer predstavniki zastopajo interese vrstnikov na državnem otroškem parlamentu, ki poteka v dvorani Državnega zbora v Sloveniji. Tega se bosta udeležila Urban Koler in Jurij Rajh – in kot smo slišali se zasedanja v pravih parlamentarnih klopeh zelo veselita:
http://www.rsg.si/mp3/2013/novice/februar/OTROSKI PARL 4 (1-MAR).mp3
Otroški parlament je nastal na pobudo učencev, da bi lahko javno spregovorili, predstavili svoja mnenje, ideje, dileme o vprašanjih, ki so pomembna v obdobju odraščanja v okolju, kjer živijo, se šolajo ali preživljajo prosti čas. Ob tem pričakujejo pozornost teko šolskih kot lokalnih oblasti ter vladnih in nevladnih organizacij, ki morajo prisluhniti pobudam mladih.

Sorodni prispevki

Napišite komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja