728×90 – glava
728×90 – glava

Štiri oranžne lučke

Je že tako, da smo ljudje tiste sorte bitja, ki jako hitro pozabimo svoje dolžnosti, zato pa toliko bolj pomnimo svoje pravice. Da pa pravica nekoga seže le tako daleč, dokler ne ogroža pravice koga drugega… no, to pa je nekaj, na kar običajno niti pomislimo ne.

Slovenci smo strašansko dobri vozniki. Drži, ko pribito.
Če le pogledate po cesti, vidite, da vsi vemo o vožnji vse in da vsi vozimo dobro. Kaj dobro, vozimo najbolje!
Na nekaj pa vendarle pozabljamo.
Pred skoraj tridesetimi leti sem prvič vozil avtomobil po Franciji. In čudil sem se in čudil. Tam, kjer bi pri nas naletel na čisto navadno križišče, so nabriti francozi postavili nek čuden kolobar, sredi katerega je bilo obilo zelenja, celo rože in nekakšne skulpture, na kolobar pa so se s štirih, včasih pa tudi z več strani priključevale ceste.
Asfaltiranemu kolobarju dandanes moderno pravimo krožišče, velikokrat pa zasledimo tudi izraz krožno križišče, čeprav mi nekako ni najbolj jasno kako je lahko križišče krožno, saj je v tem primeru vendar krožišče, ali ne? No, in teh zadev je dandanes polna vsa Evropa, vključno z našo domovino. Nedvomno umirjajo promet in preprečujejo močne trke. Zato so krožišča koristna.
Kolikokrat dnevno zapeljete v krožišče? In… kolikokrat pri vožnji skozi krožišče uporabite smerokaze? Saj veste – to so tiste štiri oranžne lučke, ki jih najdemo na skrajnih vogalih avtomobila. Ste odgovorili pošteno?
Nad uporabo smerokazov v prometu vse bolj bentim. Ne le v krožiščih, ampak povsod. Krožišča so le pika na i.
Postavimo se skupaj nekje ob krožišču in štejmo voznike, ki zapeljejo vanj in pri vožnji skozenj uporabijo tudi smerokaz.
Prvi ga ni. Tudi drugi ne. In tretji, četrti, peti… Aleluja! Šesti pa ga je. A napačno! Vklopil je namreč desni smerokaz, ko je v krožišče zapeljal, ko pa je izpeljal iz njega, pa nič.
Vidite, tako je to!
Tudi v vožnji skozi navadna križišča, pa pri vklapljanju v promet ali izstopanju iz njega, parkiranju, zavijanju in še čem ni nič drugače. Žal.
Pa to ni edina zamera našim voznikom. Tudi marsičesa drugega, kar bi morali, ne počnejo/počnemo. Zato pa počnejo/počnemo veliko takih stvari, ki jih ne bi smeli.
Ko boste naslednjič zapeljali v krožišče se spomnite: pri uvozu v krožišče smerokaz ni potreben, saj drugače, kot desno tako ali tako ne moremo. Pri izvozu iz krožišča pa le dajmo pravočasno desni smerokaz. Tistemu, ki se vključuje, bomo zadevo olajšali. Tako kot nam jo olajšajo tisti (pre)redki vozniki, ki v sami vožnji skozi veeeliiikaaa krožišča vklopijo levi smerokaz in na ta način sporočajo svojo smer – da namreč v krožišču še ostajajo, kar se mi zdi še posebej pohvalno. In čeprav se je sprva tudi meni zdelo smešno, sem sčasoma ugotovil, da je še kako koristno.
Tako kot je tudi sicer uporaba smerokazov koristna. Seveda tudi obvezna in zatorej dolžnost! Le da se svojih dolžnosti niti približno toliko ne zavedamo, kot svojih pravic. Morda je to namig tudi za može v modrem. Malo nadzora nad uporabo oranžnih lučk ne bi bilo slabo. Pa saj ni treba kaznovati. Saj veste – lepa beseda lepo mesto najde!

Sorodni prispevki

Napišite komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja